Aktualno

Difuzni hoteli – udruživanje kao formula uspjeha

This post is also available in: English

difuse hotels 1

Kad je talijansku pokrajinu Friuli početkom osamdesetih godina pogodio potres, nastojanja da se područje obnovi i rekonstruira iznjedrila su ujedno i koncept difuznih ili raspršenih hotela. Riječ je o međusobno odvojenim  objektima za prihvat gostiju kojima se upravlja sa jedne točke koja predstavlja zajedničku recepciju. Prva takva smještajna jedinica kod nas utemeljena je u gradu Šibeniku – no srećom, nije i posljednja, budući da sve više iznajmljivača diljem zemlje u ovom načinu udruživanja prepoznaje izniman turistički potencijal.

Difuzni ili raspršeni hotel (tal. albergo disperso) u svijetu već odavno nije novost – samo u Italiji, zemlji njegova nastanka, postoji oko 60 ovakvih hotela.

Iako je ova vrsta smještaja miljama daleko od klasičnog hotelskog ambijenta, ona neosporno posjeduje brojne prednosti, kako za goste, tako i za same iznajmljivače. Gostima daruje mogućnost izravnijeg upoznavanja s lokalnom kulturom i autentičnim domaćim ambijentom, dok istovremeno jača sektor privatnog smještaja čineći ga organiziranijim i homogenijim.

Visoki kriteriji ovog oblika integracije smještajnih kapaciteta, nalažu homogenzaciju ponude u smislu izjednačavanja među konkurentima (svi objekti trebaju biti iste kategorije), veću pažnju posvećenu samom uređenju objekata, modernizaciju putem uvođenja aparata za bezgotovinsko plaćanje, korištenje zajedničkih službi za čišćenje te organiziranu prehranu za goste koji, prema želji, imaju slobodu o tome brinuti i sami. Sve nabrojeno znači sustavno optimiziranje ponude privatnog smještaja po svim njenim aspektima.

Night1

Prvi grad kod nas koji je primijenio ovu inicijativu je Šibenik, koji se može podičiti prvim raspršenim hotelom u staroj gradskoj jezgri. Okupljeni su i udruženi svi koji u njoj posluju – razni nepovezani objekti sa zajedničkom recepcijom u gradskom prostoru nude udoban i kvalitetan smještaj, a konobe i restorani zaduženi su za tradicionalne delicije i specijalitete.

Interes za ovakav oblik ponude ne jenjava, pa se tako rastućem trendu polako pridružuju i Hvar, Umag, Konavle, Zadar…Budući da se primjena ove metode grupiranja i udruživanja iznajmljivača već pozitivno odrazila na porast popunjenosti smještajnih kapaciteta, ne sumnjamo da će i dalje nailaziti na dobar odaziv.

This post is also available in: English