Hrvatski proizvodi

Interijer – ključni faktor wellness ponude

Wellness turizam nije puka definicija još jedne grane turizma koja raste i nameće se  kao imperativ Hrvatskoj u želji da postanemo destinacija za moderno osviještene turiste bolje platežne moći. Wellness turizam nije zdravstveni turizam. To nije samo  bazen, sauna i masaža, skupe kremice i poneki osmjeh.

SONY DSC

Kako bi učinak wellness ponude bio pozitivan, važno je da oni koji se bave dizajnom i opremanjem interijera, znaju da wellness  ponuda i prostori moraju biti u sinergiji.

‘Life is too important to be taken seriously.’ Oscar Wilde
Zdravlje je proces, ravnoteža uma, duha i tijela. Kvalitetu života i zdravlje čine svakodnevne odluke. Cilj wellness interijera je kreirati prostor koji senzibilizira gosta za aspekte važne za zdravlje. U suvremenom turizmu i tempu života postalo je važno integrirati vrijednosti u skladu s istinskim ljudskim potrebama – zdravljem i održivošću, te na suvremen način promovirati i ugraditi autohtone vrijednosti, materijale i principe oblikovanja.

SONY DSC

«Zdravlje je stanje potpunog tjelesnog (fizičkog), duševnog (psihičkog) i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i iznemoglosti.”
(Ustav Svjetske zdravstvene organizacije,1946)

Prema gornjim tvrdnjama pri uređivanju interijera wellness centara ili hotelskih soba, osnovni princip oblikovanja treba biti transformacija rutine u ritam.

Cilj je kroz tradiciju i ljekovite činitelje predstaviti autohtonost koju će različiti korisnici prepoznati kao vlastite istinske potrebe. Interijer wellness centra ili sobe u kojoj gosti borave je povratak bioritmu i ogleda se u nastojanju da se zdravlju pristupa i kroz ambijent. Prostor mora biti podijeljen na poglavlja da vas i vašeg gosta poduči o ciklusu.

Ulaz je inicijacija, ključan  dio svake priče koji gostu mijenja percepciju interijera. Gost već na samom ulazu ostavlja brige i navike, prestaje rutina, počinje ritam. Tako će gost u interijeru prepoznati intrigantnost, kroz svjetlo i ljeskanje pojedinih dijelova izgrađuje se povjerenje, a budi ono  vječno prisutno u čovjeku – radoznalnost.

SONY DSC

Spavanje je regeneracija organizma gdje je nužna sigurnost, udobnost, „učahurenost”. Uspavljivanje i duboki san prožeti su čistoćom i mekoćom postelje i posteljine, mirisa, dodira… Jeste li uspjeli svojim gostima dočarati išta od ovog kako bi zaista osjetili „wellness”?

Higijena se ogleda kroz stupnjevanje intimnih zona interijera – gostu treba ponuditi razlikovnost sljedećih pojmova: mokro – suho, glatko – hrapavo. Uključiti ljekovite činitelje kroz kupke, intimizirati prostor kroz namještaj.

Odmor je kontemplacija, stanje u kojem tijelo miruje, a um se širi. Kada smo prepušteni razmišljanju i maštanju, kroz introspekciju i meditaciju postižemo bestežinski osjećaj. Tijelo osjeća lakoću i opuštanje – istinski wellness prostori imaju tu mogućnost prilagodbe atmosfere.

Nastanjivanje je zauzimanje prostora, pa čak i personaliziranje. Prostor treba upoznati i prilagoditi mu se kroz intuitivnost, fleksibilnost i modularnost – zamislite takvu sobu, hodnik… ambijent.

Aktivni odmor kroz igru i interakciju je razmjena informacija, trag u prostoru i istraživanje. Potrebno je gostu približiti simbole koji dopuštaju igru i buđenje osjetila. Potrebno je omekšati granicu unutarnjeg i vanjskog prostora.

U uređenju wellness interijera treba se služiti konceptom priča. Priče i bajke od davnina služe za dinamiziranje i osnaživanje našeg uma. Priča o zdravlju ispričana je kroz prostorna poglavlja ili zone koje se međusobno prožimaju. Ulaskom u sobu svakodnevne brige i navike wellness gost ostavlja vani i započinje proces oporavka i uspostavljanja ravnoteže. U tome je jedan od najvažnijih čimbenika – interijer.

Piše: Tatjana Kos

shares