Aktualno

Sve veći broj izletnika bira Zagrebačku županiju

Intervju gđa Ružica Rašperić,  direktorica TZ Zagrebačke županije

Ruzica Rasperic

  • Dobitnica ste prestižnih turističkih nagrada za izuzetan doprinos razvoju turizma Zagrebačke županije, a samim tim i kvaliteti cjelokupne turističke ponude Hrvatske. Iza toga evidentno stoji velik trud i zalaganje. Što je, po Vašem mišljenju, najviše pridonijelo tome da dobijete ovakvo prestižno priznanje? Da li ste zadovoljni time što je Vaš trud na ovaj način gratificiran, i u kojim aspektima je, prema Vašem mišljenju, on posebno prepoznat?

Prestižne međunarodne turističke nagrade – Povelja FEST i Zlatni INTERSTAS – već dugi niz godina FEST (Europska federacija turističkih novinara, Rim, Italija) i INTERSTAS (Međunarodna smotra turizma, filma i krajobraza), a od ove godine i FIJET (Europska i svjetska turistička novinarska asocijacija) dodjeljuju pojedincima, turističkim organizacijama, gradovima, regijama.

Tako je za 2013. g. Turističkoj zajednici Zagrebačke županije dodijeljen Zlatni INTERSTAS 2013, a meni osobno, kao direktorici Turističkog ureda, Povelja FEST 2013, za izuzetan doprinos razvoju turizma Zagrebačke županije, a time i doprinos ukupnosti razvoja turizma Hrvatske.

Prijedlog nominacije za ove prestižne nagrade temeljio se na vrlo zapaženoj cjelogodišnjoj prezentaciji turizma Zagrebačke županije kroz promotivne kampanje (internetske, televizijske, radijske te kampanje u tiskanim medijima), film, nastupe kroz koje je prezentirana visoka kvaliteta bogatstva povijesnog, graditeljskog, kulturnog, tradicijskog nasljeđa, izuzetan geo položaj, autohtonost, krajobrazna ljepota, izvornost, etno, gastro i druge tradicijske vrijednosti i potencijali ovog dijela kontinentalne Hrvatske.

Dvorac Lužnica

Već punih sedam godina, zajedno sa svojim timom, ulažem maksimalne napore za što bolje pozicioniranje destinacije na turističkom tržištu. Posljednjih godina nastojali smo intenzivnije popularizirati turističke proizvode u ruralnom prostoru, što je definitivno povećalo broj dolazaka, pa je očito uložen trud prepoznat i valoriziran.

  • Sam pogled na internetsku stranicu Zagrebačke županije pokazuje da se kvalitetno radi na prezentaciji regije. Koje su udarne strategije promocije vašeg turističkog proizvoda?

Kod stvaranja strategije promocije treba prije svega uzeti u obzir ključne parametre, a to su pravovremene i lako dostupne informacije, oglašavanje u medijima, velik broj promo materijala, veće uključivanje turističkih agencija.

Turistička zajednica Zagrebačke županije unazad dvije godine intenzivno koristi nove, moderne alate promidžbe: redizajnirali smo web stranicu s mogućnošću virtualnih šetnji našim gradovima, prisutni smo na društvenim mrežama, napravili smo mobilnu web stranicu prema postojećem web dizajnu te nadograđujemo sustav novim Tailored frameworkom koji omogućava nove funkcionalnosti. Isto tako, napravili smo mobilnu aplikaciju za vinske ceste s ciljem povećanja dostupnosti informacija o vinskim cestama Zagrebačke županije (Plešivičke, Zelinske i Samoborske), dodatne promocije i lakšeg snalaženja posjetitelja pri dolasku na vinske ceste. Aplikacija je napravljena kao vodič i besplatna je. Sudjelovali smo u projektu Discover Croatia – Exploring route. Projekt je osmišljen kao show koji kroz Hrvatsku prati turiste-novinare-blogere iz 5 zemalja svijeta, a vodi ih Ashley Colburn, američka novinarka koja je prošle godine dobila nagradu Emmy za TV emisiju WOW Croatia. Tiskali smo i novi Turistički vodič, novu brošuru Smještaj, izletišta i seoski turizam, nove karte biciklističkih ruta, sudjelovali na niz sajmova u zemlji i svijetu. Krajem prošle godine izradili smo promo film „Poezija Zagrebačke županije“ u trajanju od 20 minuta, pojačali smo promidžbene kampanje na svim medijima.

  • Što je, prema Vašem mišljenju, forte Zagrebačke županije? Koje su njene specifičnosti i čime se izdvaja u odnosu na turističku ponudu ostatka kontinentalne Hrvatske?

Zadovoljni smo statistikom, uspoređujući 10 mjeseci 2013. s istim razdobljem 2012., bilježimo porast noćenja za 29% i porast dolazaka za 21%, što govori u prilog pojačanoj promidžbi proteklih godina.

Turizam Zagrebačke županije profilirao se kao izletnički. Naš glavni atribut su, uz izuzetnu prirodnu i kulturnu baštinu, svakako seoska domaćinstva i vinske ceste, a sve zastupljeniji je rekreacijski, kao i pustolovni turizam. Na žalost, i pored raznovrsne resursne osnove, još uvijek nam nedostaje primarna atrakcija.

  • Da li možete izdvojiti skupine gostiju koje su najzastupljenije – bilo da se radi o interesu za određen tip odmora, ili pak o turistima određene nacionalnosti? Možemo li govoriti u tim terminima?

Motivacija dolaska turista u županiju sukladna je trendovima kretanja za aktivnim odmaranjem u čistoj prirodnoj sredini, zdravom načinu života i zdravom hranom u sklopu različitih selektivnih oblika turizma. Zato smo pristupili popularizaciji turističkog proizvoda u ruralnom prostoru, specifičnost ponude prilagođena je ciljanim skupinama. Npr. OPG-i u Zagrebačkoj županiji su tematski profilirani (eko proizvodnja pastrve, proizvodnja zdrave organske hrane, prodaja proizvoda od ljekovitog bilja, čajnih mješavina).

Potočić 1

Isto tako, bilježimo velik broj dolazaka na manifestacije kojih tijekom godine ima više od 200, ravnomjerno su raspoređene kroz godinu, animiraju regionalnu potražnju, stvaraju mini sezonu za svako od turističkih odredišta županije i potiču na ponovne posjete. 

  • I za kraj, koje su strategije razvoja turizma Zagrebačke županije u budućnosti? Vidite li u pojedinim selektivnim oblicima turizma poseban potencijal?

Najveći potencijal vidim u popularizaciji turističkog proizvoda u ruralnom prostoru i ideji boravka na selu, tj. u prirodi. I trendovi inozemne turističke potrošnje bilježe porast od 30% za odmorom u čistoj prirodnoj sredini.