Hot Spots destinacije

“Očekujemo rekordnu turističku sezonu”

[:HR]Intervju: Alijana Vukšić, direktorica turističke zajednice grada Splita

Da sam turist u svom gradu za mene bi svaki dan bio jedno nezaboravno iskustvo, uistinu bi uživala svim osjetilima… u bogatom repertoaru HNK Split, posjetama jazz koncertima, u gastronomskim specijalitetima naših vrhunskih restorana, vozeći bicikl po antičkim ulicama...

SPLIT POSTIŽE SVE BOLJE REZULTATE

Šampion hrvatskog turizma 2013. godine u kategoriji srednjih turističkih destinacija, grad Split, godinama niže turističke uspjehe. U 2014. zabilježena su 1,111.379 noćenja, što je porast u odnosu na 2013. od vrtoglavih 22 posto. Sudeći prema aktualnim podacima, Split je, apsolutni rekorder po broju dolazaka i noćenja u posezoni.

Pokazatelji turističkog prometa dokaz su da je Split destinacija koja ne samo da svojim atraktivnim čimbenicima privlači goste i nego joj se i gosti zadovoljni vraćaju. Split iz grada kroz koji se prije samo prolazilo, prema otocima, ili jugu Dalmacije, postaje odredište u kojem se boravi sve dulje, te dolazi na dobar provod i ugodan odmor.

1.
Krenula je nova turistička godina, u Splitu je svakim danom sve više turista. Kakve su prognoze?

Rezultati turističkog prometa za siječanj (36% više noćenja u odnosu na prethodnu godinu)  dokazuju da se trend turističkog razvoja nastavlja i u 2015.godini. Naši gosti su prepoznali vrijednosti koje Split pruža kao cjelogodišnja destinacija a rezultat su sve brojniji dolasci u pred i posezoni. Realna predviđanja turističkog prometa za godinu u kojoj se nalazimo su 10% porast broja noćenja i dolazaka na razini cijele godine.

I u 2015.godini nastavljamo sa promotivnim aktivnostima destinacije.  Nastavljamo sa provedbom uspješnih offline alata komunikacije poput predstavljanja na najvažnijim svjetskim turističkim sajmovima. Globalni trendovi na tržištu doveli su do masovne produkcije online alata  koji postaju glavni komunikacijski alati i generatori povećanja turističkih kretanja. Iz navedenih razloga povećali smo komunikaciju s potencijalnim turistima putem online kanala distribucije, a daljnji razvoj ovog oblika promidžbe nastavljamo u 2015.godini.

Dodane vrijednosti svojim gostima nudimo kroz CITY BREAK projekt. Njime gostima koji nam dolaze u pred i posezoni nastojimo ponuditi povoljan proizvod koji će nas plasirati na tržište konkurentnih CITY BREAK destinacija. Postojeći CITY BREAK obuhvaća besplatna vođenja, besplatne karte za predstave iz bogatog opusa HNK Split, gratis karte za subotnje koncerte te Split Card kojom je u program uključen i javni prijevoz.

Alijana Vuksic

U 2014.godini uključili smo se u pilot projekt HRVATSKA 365 koji nam pruža bolju tržišnu vidljivost kao destinacije koja nudi bogatstvo proizvoda tijekom cijele godine.

Kao što je mnogima poznato, krajem prethodne godine objavili smo Javni poziv za potporu Manifestacijama kojim smo željeli potaknuti realizaciju novih, inovativnih manifestacija. Očekuje nas veliki broj kulturnih, zabavnih, sportskih i eno-gastro manifestacija, a posebno želimo naglasiti manifestaciju Dani Dioklecijana koja se profilirala kao jedna od vodećih manifestacija u gradu a ove godine će nam donijeti brojna iznenađenja.

image005

3. S kojim ćemo novim odredištima ove godine biti povezani zračnom linijom?

Split je zračnom linijom povezan s preko 80 europskih destinacija i nekoliko ruskih. Od novih linija važno je istaknuti  izravnu liniju s Torinom, kulturno-povijesnim središtem sjeverozapadne Italije i jednim od najvećih talijanskih gradova. Ono što je po nama važnije pitanje jest brojnost letova u pred i posezoni, znajući da se gro letova realizira u ljetnim mjesecima.

DA SAM TURIST U SVOM GRADU…

  1. Da ste vi turist koji je posjetio Split u zimu ili rano proljeće, što biste radili?

Vrlo interesantno pitanje na koje je jednostavno odgovoriti jer se u svom gradu gotovo svakodnevno osjećam kao turist. Svaki dan u Splitu je novo iskustvo. Bilo da pogledam neku dramu iz bogatog repertoara HNK Split, ili poslušam jazz koncert, sigurno ću uživati svim osjetilima.  Obožavam otkrivati gastronomske specijalitete brojnih naših vrhunskih restorana, čija su jela prava umjetnička djela. Ja sam tipičan suvremeni turist željan aktivnog odmora i zasigurno bi svoj odmor provela vozeći biciklu antičkim ulicama, i na taj način otkrila novi pogled na atrakcije našeg grada. Zaključila bih da je Split je grad u kojem svakako želim  biti turist.



5. Zahvaljujući suradnji Turističke zajednice, Grada Splita i ugostitelja, Split je ove godine postao jedna od najatraktivnijih zimskih destinacija, mjesto vrhunske zabave i pravog dalmatinskog šušura. U čemu je tajna uspjeha manifestacije Advent u Splitu?

Uspjeh manifestacije Advent u Splitu dokazuje da su ljudi željni drugačijeg, posebnog doživljaja blagdana a to je upravo ono što im ova manifestacija pruža. Nova, zabavna, vesela dimenzija Adventa izvrsno je prihvaćena kako od stranih tako i od domaćih gostiju kojih je u prosincu bilo 21% više.

Učinci Ultra Europe festivala na turizam grada Splita su dugoročni

6. Što vi osobno mislite o najpopularnijoj ljetnoj manufestaciji Ultra music festivalu? Koliko je dobro da je organizirana u špici sezone i koji su njeni učinci?

Ultra Europe je manifestacija koja je poprimila globalne okvire o čemu najbolje svjedoče statistički pokazatelji.  Ultra festival otvara nova vrata turizmu grada Splita ali i turizmu cijele regije pa tako bilježimo porast gostiju iz zemalja koje nisu naša tradicionalna tržišta. Službeni aftermovie iz 2013.god broji gotovo 2 000 000 pregleda na youtube kanalu, a ovogodišnji live prijenos pratilo je više od 5 500 000 gledatelja.

Ultra music Europe – Split 2014 deejay

Posebnu važnost festival ima u brendiranju destinacije i stvaranju  imidža koji grad Split čini konkurentnim na globalnom tržištu. Osim direktnih ekonomsko- turističkih učinaka posebnu važnost imaju indirektni učinci koji se multipliciraju unutar cjelokupnog gospodarskog sektora te su samim tim teško mjerljivi. Izuzetnu važnost kod velikih manifestacija kao što je Ultra Europe, ima takozvana ostavština ili nasljeđe („legacy“) s naglaskom na dugoročnu prepoznatljivost u svijetu čiji će učinci biti vidljivi u turističkim rezultatima u narednim godinama. Sa sigurnošću možemo reći da su ti mladi ljudi, danas željni zabave, sutra naši vjerni gosti u pratnji svojih obitelji što potvrđuje činjenicu da će se učinci Ultra Europe na turizam grada Splita manifestirati godinama nakon samog festivala.

7. Kakva je suradnja turističke zajednice sa hotelijerima po pitanju promidžbe destinacije?

Ono što uvijek nastojim poticati jest svijet o važnosti zajedničkog angažmana. Samo sudjelovanjem svih turističkih subjekata možemo ostvariti zavidne rezultate. Turistička zajednica grada Splita nekoliko godina za redom uspješno surađuje s hotelijerima kroz projekt udruženog oglašavanja, zajedničkim sudjelovanjem na prestižnim turističkim sajmovima te kroz spomenuti projekt CITY BREAK.

Alijana Vuksic 2

SPLIT ĆE BITI CENTAR KONGRESNOG TURIZMA

  1. Kako vidite turizam u Splitu za deset godina?

Za 10 godina Split vidim kao konkurentnu svjetsku turističku destinaciju koju turisti posjete kroz cijelcu godinu. Osim daljnjeg razvoja postojećih selektivnih oblika turizma u Splitu, budućnost turističkog razvoja kroz 10 godina vidim u kongresnom turizmu. Split je danas na dobrom putu ka razvoju ovog oblika turizma no glavni preduvjet  ka ostvarenju cilja je  izgradnja kongresnog centra i visokokategoriziranih hotela s suvremenim kongresnim dvoranama. U Splitu je najavljena izgradnja novih hotelskih kapaciteta što nam potvrđuje svijest o potencijalu daljnjeg razvoja kongresnog turizma u Splitu.

9. Što Splitu fali, koje po Vama konkretne mjere bi trebalo poduzeti kako bi se još više poboljšala cjelokupna kvaliteta turističke ponude?

Istraživanje „tajni gost“ pokazalo je da još uvijek ne postoji svijest o važnosti uključenosti svih subjekata u turizam. Najslabije ocijenjene su uslužne djelatnosti izvan turizma poput pošte što dokazuje prethodnu tvrdnju. Mi smo turistička destinacija i velikom dijelu stanovnika turizam predstavlja glavni izvor prihoda. Iz tog razloga želimo podiči svijest cijele lokalne zajednice o važnosti rada apsolutno svih subjekata, bili direktno ili indirektno uključeni u turizam. Da bi podigli kvalitetu ponude moramo krenuti od sebe!

10. Koji gosti prevladavaju u Splitu, iz kojih zemalja se očekuje porast dolazaka u 2015?

Već tradicijonalno naša vodeća emitivna tržišta su Njemačka (102 663noćenja) Velika Britanija (88 694noćenja), SAD (63 632noćenja), Francuska (63 199noćenja) i Poljska (61 612noćenja). U 2015.godini očekujemo rast u dolascima i noćenjima turista iz Skandinavskih zemalja koje su ujedno i naše ciljano geo tržište u projektu HRVATSKA365.

DSC_0794

11. Postoje li neke nove turističke ideje, inicijative u Splitu koje biste voljeli spomenuti?

Voljela bih istaknuti turističke ideje koje kroz svoje specifičnosti promoviraju povijest i kulturu Splita. Zasigurno ove turističke godine neće ostati nezapažen Živi muzej koji će turistima ali i lokalnom stanovništvu omogućiti direktan susret s poviješću koja je obilježila naš grad. Vrijedno je spomenuti i manifestacije koje promiču sportske legende i ambasadore hrvatskog turizma poput Dana Gorana Ivaniševića. Danas je moda postala jedan od motiva putovanja a Split je daleko poznat po svakodnevnoj modnoj pisti na najljepšoj Mediteranskoj šetnjici. Izložba Street style u Splitu pokazati će ovjekovječene trenutke u kojima su naše sugrađanke zablistale, a sigurna sam da će u izložbi uživati i domaći i strani gosti.


Foto: Hotspots.net.hr, Joško Šupić, Tz grada Splita

 [:]