Aktualno

Održan treći nacionalni DMK forum u hotelu Westin

[:HR]Povezivanje, sinergija, edukacija i novi kanali komunikacije – ključni sažeci ovogodišnjeg foruma.

Jučer se u hotelu Westin u Zagrebu, održao treći DMK Forum, u okviru projekta Razvoj destinacijskih menadžment kompanija, na kojem su sudjelovali čelni ljudi i subjekti nacionalnog turizma.
DKM forum u organizaciji Hrvatske turističke zajednice, postao je ponovno mjestom susreta turističkih zajednica i turističkih agencija čiji dobri primjeri udruženog djelovanja i povezivanja, rezultiraju sve atraktivnijim turističkim projektima i proizvodima.
Skup je otvorio ministar Darko Lorencin, koji je istaknuo kako je HTZ u suradnji s Ministarstvom turizma za razvoj destinacijskog menadžmenta zadnje tri godine izdvojio 1,6 milijuna kuna potpora što je rezultiralo sa više stotina različitih programa tura i doživljaja za predsezonu i posezonu.
Kroz primjere sve popularnijeg city break doživljaja (atrakcije Zagreba i povezivanje iskustva obilaska metropole s atraktivnim izletima u okolici), podvučena je zgodna paralela u kojem smjeru i na koji način bi valjalo koncipirati suvremene turističke pakete obzirom na strukturu i kretanja današnjih trendova.
Kao dobar primjer povezivanja udruženog djelovanja DMK I DMO, ministar je također istaknuo i Božićnu bajku obitelji Salaj koju je nedavno posjetio.

101215_htz_dmk2foto: www.mint.hr
Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić, naglasio je važnost produljenja sezone  i istaknuo napore koje Hrvatska turistička zajednica kontinuirano poduzima u tom smjeru ulaganjima u posebne projekte, suvremene kanale promocije i oglašavanja te istaknuo kako Hrvatska ima kvalitetne ljude i stručan kadar koji znaju kako raditi s atrakcijama koje su u funkciji turizma.
Sudionicima skupa potom su se predstavilo nekoliko turističkih agencija kao primjeri dobre prakse. Gđa Mirela Švaić iz Guliver Travela je tako predstavila turu Jedi hodaj uživaj u spektakularnom krajoliku Hrvatske, dok je Lara Crnčan iz Olivari d.o.o predstavila svoje programe (riblje festivale, zakup maslina i organizirano branje maslina u selu sa 17 stanovnika). Dan Vidošević iz agencije Uniline prezentirao je Uniline alat za razvoj destinacije, a Željko Kelemen iz Huck Finna Dubrovnik, ispričao je sve o prvim koracima Huck Finna, te naglasio 3 zapovijedi njihova smjera i razvoja: Specijalizacija, Ciljani marketing i Internet marketing.

PANEL RASPRAVA UZ PRIMJERE IZ PRAKSE

Sudionici su održali u središnjem dijelu skupa i zanimljivu panel rasprava na temu: „Kako potaknuti prodaju proizvoda za tržište posebnih interesa“, na kojoj su sudjelovali:
gđa. Ružica Mikačić, Slobodna Dalmacija kao moderatorica, (ujedno i voditeljica skupa), zatim g. Boris Žgomba, potpredsjednik ECTAA,  Joško Stella direktor TZŽ Splitsko-dalmatinske, gđa  Jasna Vaniček-Fila direktorica TZŽ Bjelovarsko-bilogorske, dr.sc. Tea Golja Fakultet ekonomije i turizma „Dr. Mijo Mirković“ Pula, g. Drago Erceg, iz Biokovo Active Holidays, te g. Jurica Glavina iz tvrtke Eklata.

DISCOVER CENTRAL DALMATIA I BOŽIĆNA BAJKA 

20151210_125857Joško Stella iz Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, održao je prije panel rasprave kratku prezentaciju novopokrenutog turističkog portala Discover Central Dalmatia, koji se nalazi unutar web stranice  Dalmatia.hr.
Ono što svakako predstavlja novinu i popriličan odmak od većine turističkih web stranica TZ ova je cjelovitost ovog kreativnog web projekta u kojem gost može na licu mjesta pronaći čak 120 programa za tu županiju koju su kreirale domaće agencije iz županije u suradnji sa županijskim TZ-om. Uz svaki turistički program nalazi se bogata fotogalerija, video zapis, tekst sa opisom programa i direktni kontakt turističke agencije.

INOVATIVNI PROJEKT SURADNJE TURISTIČKIH AGENCIJA I ŽUPANIJSKOG TZ-A

Radi se zapravo o prvom projektu ovog tipa unutar kojeg jedna županijska turistička zajednica na svom portalu promovira konkretne proizvode i programe agencija a što je najbolji primjer kako treba funkcionirati jedan DMO ili Turistička zajednica – naglasio je Stella.

20151210_142954SD županija se unazad nekoliko godina vrlo spretno služi trendovima i kanalima u kojima je dokazala da itekako razumije nove trendove kroz brojne alate digitalne komunikacije kroz koje uspješno komunicira s gostima. Novi portal unutar kojeg se povezuju programi i ponuda sa destinacijom, samo je korak dalje u tom smjeru.

BOŽIĆNA BAJKA – uspješan primjer kontinentalnog turističkog proizvoda

20151210_142329Direktorica Turističke zajednice Bjelovarsko – bilogorske županije, Jasna Fila,  osvrnula se na rezultate marketinga i uspješnog korištenja svih kanala promocije kroz društvene mreže, billboarde, internet PR i ostale kanale komunikacije a koji su rezultirali brojnim dolascima domaćih i inozemnih gostiju na imanje Salaj. Božićnu bajku je tako posjetilo u prvih tjedan dana od otvorenja čak 198 organiziranih grupa posjetitelja, što je najbolji rezultat do sada. Gosti pristižu iz Austrije, Italije, susjedne BiH, cijele Hrvatske. “Ako netko iz Beča koji je poznat po Adventskoj tradiciji, dolazi vidjeti maleno imanje pored Čazme, onda možemo govoriti o stvarnom uspjehu projekta” istakla je gđa Fila.
No osim ovakvih jedinstvenih projekata, naglasila je i dodatne adute TZ Bjelovarsko – bilogorske, od lokalne gastronomije i običaja do prirodnih ljepota Bilogore i Bjelovarske okolice.
Predsjednik udruge Hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba najbitnijom je ocijenio suradnju DKM i DMO sustava jer samostalni subjekti putničkih agencija ne mogu puno sami bez pomoći i suporta sustava. Dr. sc.,Tea Golja iz Fakulteta ekonomije i turizma iz Pule, istaknula je nemjerljivu važnost kontinuirane edukacije i osposobljavanja što stručnijih kadrova u turizmu, posebno kroz ovako specifičan vid turističkih projekata i programa, a g. Jurica Glavina iz Eklata d.o.o. je također naglasio kako proizvodi ovakve vrijednosti trebaju stalnu potporu i suradnju svih dionika te istaknuo pravodobnu reakciju TZ-a Splitsko -dalmatinske županije koja je na ovakve projekte kroz portal, stručne sajmove i stalne edukacije uložila već  600.000 kn.
20151210_142337Joško Stella je istaknuo da je vrijeme općenitih informacija prošlost, da današnji gosti traže pravodobnu informaciju o posebnim programima, u smislu gdje kako, kada i što te im stoga na sajmovima nude specijalizirane brošure s pravodobnim informacijama o 120 programa SD županije a cilj je do iduće godine gostima ih ponuditi čak 500 takvih programa.
G. Drago Erceg iz Biokovo Active Hollidays je istaknuo kako je situacija na polju razmjene pomoći i zajedničke suradnje na programima sada kudikamo bolja nego prije 20ak godina, što ga veseli, te da se ovim poslom čovjek definitivno mora baviti iz ljubavi i imati smisla za potrebe i trenutni osjećaj te želje gostiju a koji se u svakom trenu mijenjaju sukladno brzim trendovima.

ZAKLJUČCI SUDIONIKA

Opći zaključak svih sudionika na kraju je potreba stalne suradnje razmjene iskustava među turističkim agencijama koje jedna drugoj ne bi trebale biti konkurencija već partneri koji će zajednički graditi snažnu platformu za što bolji doživljaj Hrvatske kao destinacije prepune raznolikosti.
Sudionici su se složili da je danas više no ikad potrebna stalna edukacija posebno na polju digitalnih trendova što je pravodobno prepoznala i Hrvatska turistička zajednica koja je puno napravila na tom području ulažući u kvalitetan online marketing. SD županija kao zoran primjer uspješne implementacije modernog online i offline pristupa može poslužiti kao školski primjer dobre prakse na tom polju.
Osim sinergije turističkih zajednica i turistčkih agencija, neizostavna je pomoć i podrška lokalne zajednice kroz suradnju općina i županije u kreiranju posebnih programa te posebnih doživljaja kojima će se gosti rado vraćati.

20151210_132605

I za kraj odvojite par minuta, i pogledajte nadahnuti YT video koji je pri kraju prezentacije prisutnima prikazao g. Kelemen iz agencije Huck Finn Dubrovnik, a koji naglašava ono ključno što čini promociju turizma danas; naime odavno se ne nameće  pitanje da li koristiti društvene mreže i oblike digitalnog marketinga za promociju svojih proizvoda, pitanje je kako i u kojoj mjeri što efikasnije iskoristiti taj ogroman doseg ciljane skupine koja obitava na navedenim platformama. 

The Social Media Revolution 2015 

Naslovna i druga fotografija: Izvor Ministarstvo turizma
Ostale fotografije: Croatia Hotspots

 11.12.2015.

 [:]