Aktualno

Kako biti uspješan mali iznajmljivač?

[:HR]Jedni misle da je to odličan posao dok su drugi uvjereni da je tržište prezasićeno. U pravu su i jedni i drugi.
Tko će onda biti uspješan a tko ne?

IMG_1871.jpeg

Piše: Anamarija Cicarelli

Poznajete li nekog, pogotovo ako živite uz more, tko nema apartman, sobu, kuću za odmor ili tko ne razmišlja o njoj?
Mislim da je jako malo takvih koji ne vide mogućnost dodatne zarade u iznajmljivanju. Prije nekoliko godina su o tome razmišljali smo oni čija obitelj ima kuću na moru, zatim su se u to razmišljanje uključili i oni koji imaju stan u gradu. Danas je sve više i onih koji imaju kuću negdje na selu te u njoj vide potencijal dodatne zarade.

kontrast-15_1

Ekspanzija turizma koju je doživjela Hrvatska pruža mogućnost takvog razmišljanja. Stanovi, kuće, vikendice, sobe, maslinici, seoska gospodarstva,… svi se pretvaraju u apartmane i kuće za odmor. Ponuda prerasta potražnju te se svi pitaju da li je to isplativo.

Donje Selo 1_1

Formula uspjeha: Kvaliteta iznad svega
Uspješni će biti oni koji će tom poslu pristupiti ozbiljno, koji će se potruditi oko uređenja, prezentacije, koji će nastojati steći sve više prodajnih vještina te na kraju biti odlični domaćini. Svi oni koji će taj posao shvatiti samo kao “mijenjanje lancuna” neće ostvariti očekivane rezultate. Biti će jako razočarni kako njihov susjed radi odlično a oni jako loše.

Uspješnosti poslovanja sa obiteljskim smještajem ne ide u prilog činjenica da je sve više onih koji rade “na crno”, spuštaju cijene i na taj način stvaraju nelojalnu konkurenciju. Zato nemojte ulaziti u ovaj posao ako mislite raditi 1-2 sezone da biste na brzinu zaradili veliki novac. Ovo je posao koji se gradi godinama, svaka slijedeća je sve bolja.
Istaknite se kvalitetom a ne spuštanjem cijene.

IMG_3093

foto: Bolfan Vinski vrh

Gosti, posebno oni kakve priželjkujemo ne gledaju cijenu, važnija im je kvaliteta. Ukoliko se na tržištu borite niskom cijenom vrlo je vjerovatno da ćete vremenom gubiti bitku. Kvaliteta je iznad svega, prelijepa smo i prevrijedna zemlja da bismo sebi mogli dopustiti poslovanje temeljeno na kvantiteti. Tu formulu su već iskušale razne zemlje na Mediteranu i ona se pokazala neuspješnom.

Zato koristite provjerenu formulu, a to je kvaliteta iznad svega. To znači da ćete morati uložiti više vremena, znanja i novca ali će vam takav pristup osigurati dugoročnu poziciju na tržištu i veliku vjerovatnost da ćete razviti dodatan posao kojim ćete moći osigurati egzistenciju, a možda i radno mjesto nekom od članova vaše obitelji.

 

Hot Spots suradnik
Anamarija Cicarelli
Voditeljica Savjetovališta za obiteljski smještaj
Interligo d.o.o.
interligo@interligo.hr

Anamarija Cicarelli, diplomirana ekonomistica turizma, dolazi iz obitelji koja se bavila iznajmljivanjem, vođenjem pansiona, kasnije i apartmana još od 60-ih godina prošlog stoljeća te se smatra jednom od pionira turizma na srednjodalmatinskim otocima. Od ranog djetinjstva uključena je u obiteljski posao. Osim formalnog i neformalnog obrazovanja u turizmu, Anamarija je radila dugi niz godina u turizmu na organizaciji raznih događanja u zemlji i inozemstvu, organizaciji izleta, jednodnevnih i višednevnih, prezentaciji hrvatskog turizma u inozemstvu… Sve to vrijeme vodila je i vlastite smještajne jedinice. Danas je vlasnica agencije za savjetovanje u turizmu „Interligo“, autorica više knjiga na temu obiteljskog smještaja te autorica i voditeljica brojnih edukacija u svim djelovima Hrvatske.

Foto: Željko Budimir, Tz Šolta, Bolfan Vinski Vrh[:]

shares