Aktualno

“Obiteljski smještaj prepoznatljiv je hrvatski brend”

 Veliki interes za 3. regionalni Forum obiteljskog smještaja Splitsko-dalmatinske županije 

Treći regionalni Forum obiteljskog smještaja Splitsko-dalmatinske županije, održao se 17. veljače u sklopu sajma Adriatic Gastro Show u Spaladium Areni. Okupio je više od dvjesto županijskih iznajmljivača smještaja u domaćinstvima te potvrdio i nužnost i važnost okupljanja i dodatnog educiranja ovog značajnog segmenta naše turističke ponude.

Forum je organizirala HGK Županijska komora Split uz potporu turističkih zajednica grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije.

”Obiteljski smještaj na državnoj razini sudjeluje s 50% u ukupnim smještajnim kapacitetima, a u Splitsko-dalmatinskoj županiji taj se udio penje na čak 70%. U strukturi samoga Splita, povećanje u kategoriji obiteljskog smještaja iznosilo je u 2015. u odnosu na prethodnu godinu više od 20%. Ukratko, obiteljski smještaj je hrvatski brend kojega treba unapređivati i promovirati. Stoga je ideja vodilja Hrvatskoj gospodarskoj komori pri pokretanju i organiziranju ovih foruma upravo i bila okupiti i konstantno educirati i informirati pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu, te ih umrežiti s hrvatskim proizvođačima i dobavljačima proizvoda i usluga za obiteljski smještaja”, rekla je u svom obraćanju, u ime organizatora, direktorica ŽK Split, Vesna Friedl.

”Kako bi nas tržište prepoznalo kao kvalitetnu destinaciju važno je unaprijediti kvalitetu obiteljskog smještaja kao jednog od najznačajnijih čimbenika turističkog proizvoda, te ga  potaknuti i usmjeriti prema novim tržišnim trendovima”, naglasio je direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Joško Stella, navodeći da obiteljski smještaj na području naše županije čini 27% od ukupnog obiteljskog smještaja u Hrvatskoj.

Alijana Vukšić, direktorica Turističke zajednice grada Splita, rekla je da je prošle godine u Splitu ostvareno 26% više dolazaka i 34% više noćenja, od čega su 55% noćenja ostvarili objekti u domaćinstvu, zbog čega provode niz edukacija za privatne iznajmljivače, pružaju im podršku kroz ured za iznajmljivače, te rade na osmišljavanju novih proizvoda s ciljem produljenja sezone.

U Hrvatskoj je više od 80.000 domaćinstava, s više od pola milijuna kreveta, što čini više od 50% ukupnog broja kreveta. Hrvatski obiteljski smještaj ostvaruje više od trećine ukupnog broja noćenja, no što je još značajnije, ovaj vid mikro poduzetništva ostvaruje prihod od gotovo dvije milijarde eura godišnje, a procjenjuje se da doprinosi 100 milijuna eura investicija godišnje, stoga je izuzetno važan za hrvatski turizam i gospodarstvo.

Hrvatska gospodarska komora je to prepoznala te još prije tri godine pokrenula forume obiteljskog smještaja (i nacionalni i regionalne) kao mjesta okupljanja pružatelja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu, a dvije godine prije toga i njihovo udruživanje u Zajednicu obiteljskog smještaja pri HGK, radi zastupanja interesa iznajmljivača. Od lanjskog Foruma u Splitu osnovana je pri ŽK Split i sekcija navedene zajednice za područje Splitsko-dalmatinske županije.

Predsjednica sekcije Zajednice obiteljskog smještaja pri ŽK Split, Martina Nimac Kalcina, istaknula je važnost udruživanja, umrežavanja i dijeljenja iskustava među iznajmljivačima te navela da rade na brendiranju izvorno hrvatskog domaćinstva.

Forum je edukativnog karaktera, sa nizom tema od pomoći za poslovanje obiteljskih iznajmljivača i podizanje kvalitete njihovih usluga kao što su: trendovi u obiteljskom smještaju, zakonodavna regulativa, financiranje privatnih iznajmljivača, digitalni marketing, inspekcijski nadzor, zaštita i sigurnost imovine i osoba i brojne druge.

Predavači su stručnjaci iz javnih institucija, ali i iz realnog sektora, a novost ovogodišnjeg foruma je bio Tinel za domaćine, u kojem su se održavali B2B susreti odabranih izlagača, koji su predstavili domaće proizvode i usluge specijalizirane za obiteljski smještaj.