• hr
  • en

Ston – projekt “Povijest na zrnu soli” obnavlja stonske zidine i tvrđave

JEDNA OD NAJDRAGOCJENIJIH  HRVATSKIH DESTINACIJA PONOSNO KORAČA U SVJETLIJU TURISTIČKU BUDUĆNOST!

Do ožujka 2019. zablistati će  tvrđave Veliki Kaštio i Koruna, park Komarda te potez južnog zida Stonskih zidina. Obnovit će se i proširiti Stonski lapidarij te stonski dio Napoleonova puta, nadograditi tematska staza ‘Pelješac – vinsko carstvo’, a vrijedna kulturna baština dodatno će se „začiniti“ sofisticiranom eno-gastro ponudom te prigodnim programima.

 

FAKTORI TURISTIČKE ATRAKTIVNOSTI. Kada imate jedan od rijetkih očuvanih fortifikacijskih sustava koji slovi za najduži zid u Europi, te drugi najduži zid u svijetu (nakon Kineskog, naravno!) nije li propust ne napraviti ga jednim od najsnažnijih aduta Vaše turističke ponude?

Upravo ovako razmišljaju čelni ljudi stonskog turizma, koji su odlučili ne samo obnoviti svoju baštinu, već je i upotpuniti novim programima i sadržajima, kako učinak u borbi protiv najveće boljke domaćeg turizma – sezonalnosti, ne bi bio tek djelomičan. Za oštro turističko oko ovdje nema dvojbe – prevelik je potencijal Stona, da bi pored impozantnih zidina i eno-gastronomske raskoši, glavni turistički proizvod i dalje bilo sunce i more!

Koliko je projekt, prigodno nazvan Povijest na zrnu soli, opsežan i šarolik, kazuje nam i kolorit samog njegovog loga, u kojem svaka od boja simbolizira specifičan komadić turističke atraktivnosti destinacije (zelena boja, primjerice, predstavlja Napoleonov put i zelene površine, kulturna baština predstavljena je plavom, gastronomija žutom, enologija bordo crvenom a turizam ružičastom bojom). Vrijednost ovog projekta prepoznata je i podržana od strane europskih fondova, a domaći turistički znalci zasukali su rukave i uz mnogo entuzijazma se bacili na posao.

Tako bi do ožujka 2019. trebale ponovo zablistati tvrđave Veliki Kaštio i Koruna, park Komarda te potez južnog zida Stonskih zidina. Obnovit će se i proširiti Stonski lapidarij te stonski dio Napoleonova puta, nadograditi tematska staza ‘Pelješac – vinsko carstvo’, a vrijedna kulturna baština dodatno će se „začiniti“ sofisticiranom eno-gastro ponudom te prigodnim programima.

Kada na sve ovo dodamo i atraktivne marketinške alate – od city lighta i internetskog oglašavanja, pa do međunarodnih turističkih sajmova i već duže vrijeme iznimno popularnih društvenih mreža – najbržih promotora atraktivnih destinacija, jasno nam je da je Ston regrutirao sve svoje turističke snage, te da će porazna brojka od svega 42 dana iskorištenosti lokalnih smještajnih kapaciteta godišnje uskoro – pasti u zaborav!

EMBLEMATIČAN SASTOJAK. Kako bi postao uistinu prepoznatljivim odredištem i na zanimljiv način predstavio gostima lokalnu povijest i kulturu, Ston je, znajući da vrijedna baština nije dovoljna sama po sebi, odlučio udahnuti joj – zrnce života! Da bi se ovo postiglo, poslužio se svojim emblematičnim faktorom X, sastojkom koji je odigrao važnu ulogu i u povijesti destinacije – a to je, dakako, njegova čuvena sol, toliko dragocjena u drevna vremena da su je prozivali bijelim zlatom!

Sol je, dakle, i u glavnoj ulozi mudro osmišljenog programa za posjetitelje – Cum grano salis, koji će se moći odgledati dvaput tjedno u razdoblju od lipnja do rujna. Ne sumnjamo da će svi oni koji žele uživati u prikazu proizvodnje, berbe i prijevoza soli, izgradnje impresivnog obrambenog sustava radi njene zaštite, te vještinama umješnih dubrovačkih trgovaca koji su njome trgovali diljem tada poznatog svijeta, sa najvećim zanimanjem prisustvovati ovoj dramskoj interpretaciji u intrigantnom ambijentu tvrđave Veliki Kaštio, smještene neposredno uz stonsku solanu!

SLOJEVIT DOŽIVLJAJ. Ljubitelji kulturnog blaga s jednakim će interesom popratiti još jedan program usko vezan za fortifikacijski sustav – noćni ambijentalno-kazališni (!) obilazak stonskih znamenitosti. Inovativan i slojevit obilazak stonskih zidina, koji uključuje tvrđave veliki Kaštio, Korunu i Podzvizd, intrigantne štacije poput Kneževa dvora, Biskupske palače, Glavne straže, Place i katedrale, čuvenu solanu te dramatiziran prikaz uzgoja školjaka, nije bez razloga nazvan Tajne Stona!

Naime, sve njegove manje znane zgode, legende i skrivene strane, ova tematska tura će ponuditi kao na dlanu! Pred očima čak 60 posjetitelja oživjet će stvarni i fiktivni likovi vezani uz povijest i nekadašnji život destinacije – od doba kasne antike, dinastije Nemanjića i bana Kotromanića, pa do veza s Dubrovačkom Republikom, a kao šlag na kraju, očekuje ih ukusna okrjepa sa tradicijskim predznakom kao i nastup lokalnog kulturnog društva. Kada vidimo koliko je truda i sadržaja uloženo u ovaj program, poželimo se i sami „teleportirati“ u Ston makar triput tjedno, te uživati u ovom – oku, uhu, a i nepcima! – uistinu ugodnu i slojevitu doživljaju.

JAČANJE KAPACITETA. Da Ston uistinu ništa ne prepušta slučaju, pokazuje i angažman oko čitavog niza edukacija za djelatnike iz kulturnog i turističkog sektora, te dvaju javnih tribina za širu javnost koje imaju za cilj probuditi svijest o važnosti i potencijalu kulturne baštine.

Edukacije za turističke djelatnike održavat će se u vidu pomno osmišljenih radionica, koje će pokrivati uistinu sve – od povijesti Stona te povezanih legendi i priča (koje će, vjerujemo, nakon odslušanih edukacija ljubazni stonski domaćini imati u malom prstu!) pa do komunikacijskih vještina i upotrebe modernih tehnologija u prezentaciji kulturne baštine, te umijeća prezentiranja prilikom serviranja hrane i pića! Svijest o tome da kvalitetna ponuda seže do lokalnog čovjeka kao subjekta u turizmu, snažan je adut ovog uistinu ambicioznog i perspektivnog projekta.

POPUT PRAVIH VLASTELINA. Stonske atrakcije u kombinaciji sa obnovljenim resursima, ljubaznim, vještim i informiranim domaćinima, te kreativnim načinima prezentacije, nama zvuče neodoljivije no ikad. Kada se možete podičiti specifičnom atmosferom srednjevjekovnog gradića, zidinama ojačanim kulama i utvrdama, najstarijom – a još uvijek aktivnom! – solanom u čitavoj Europi, osvježavajućim kamenicama (koje su osvojile i najvećeg osvajača – čuvenog Napoleona!), jednom od najrenomiranijih vinskih sorti (legendarni Plavac mali), turističkim obilaskom koji nudi najbolje od najboljeg, i pođe Vam za rukom da sve to spakirate u superatraktivan turistički proizvod… sva je prilika da će se Vaši gosti osjećati – poput pravih vlastelina!

Nama se čini da su čelni ljudi stonskog turizma upravo na to i ciljali, a kad je riječ o svjetskoj turističkoj javnosti, upravo je kreativan i visoko personaliziran pristup gostu, uz sve ono što je izvorno i autentično, sve više i više na cijeni. Kako Ston u svakoj od spomenutih kategorija itekako ima adut u rukavu, ne preostaje nam ništa drugo već poželjeti mu sjajnu turističku budućnost!

Foto: Tz općine Ston
Više: www.ston.hr

Projekt je sufinancirala EU iz Europskog fonda za regionalni razvoj

Shares