Aktualno

Može li hrvatski turizam 365? Hrvatska mora biti jedna destinacija, zaključak s konferencije u Sheratonu

Zagreb, 5.10.2017.g. – u prepunoj dvorani hotela Sheraton, jučer je održana prva konferencija o cjelogodišnjem turizmu Može li hrvatski turizam 365?. Uz brojne strane i domaće stručnjake aktualizirana je tema cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj i svih izazova s kojima se turizam suočava posebno nakon povećanja broja dolazaka i gostiju. Hrvatski turizam mora bolje!

Visoka sezonalnost turizma i dosezanje infrastrukturnih i drugih maksimuma u ljetnim mjesecima te niska turistička zastupljenost u kontinentalnom dijelu Hrvatske realna je slika hrvatskog turizma, koja nas zabrinjava. Glavne teme konferencije o kojima se raspravljalo su prije svega kako produljiti sezonu i kako pokrenuti kontinentalnu Hrvatsku.

Konferenciju je otvorio Robert Pende, zamjenik ministra turizma koji je rekao da Hrvatska ima relativno dobru infrastrukturu, ali da kapaciteti nisu dovoljno dobro iskorišteni. Potrebno je pokazati inventivnost i promišljenost.

Zdravko Počivalšek, ministar gospodarstva Slovenije  istaknuo je nekoliko bitnih činjenica koje su Sloveniju dovele do prepoznatljivosti destinacije i dao preporuke za razvoj turizma: „Izazov s kojim se mnoga odredišta suočavaju danas je prekomjerni turizam. Niske cijene su dio problema, a destinacije postaju sve dostupljenije. Turizam je najveća industrija u ekspanziji, ali se ne ponašamo odgovorno prema ljudima niti prema okolišu. Potrebna je jasna podrška  razini države, a bez zajedničke vizije ne ide. U turizmu je bitan svaki dan u godini!“.

Konferenciju je zaključila organizatorica konferencije gđa Ivana Kolar koja je istaknula: „ Na kraju ove konferencije jasno se iskristaliziralo da nam ne nedostaje želje, ali da je potrebna inicijativa i aktivnost. Samo ako aktivno radimo mogu se dogoditi promjene. Ukupna efikasnost našeg rada mora biti veća. Na razini države potrebno je napraviti strategiju cjelogodišnjeg turizma i jaču promociju te uključiti kontinentalnu hrvatsku u cijelu priču o turizmu. Dobro bi nam došli i poticaji za nove projekte, edukacija stanovništva, osiguravanje povoljnih financijskih sredstava iz EU fondova, olakšavanje prepreka i osiguranja nužne infrastrukture.“

 

Hrvatska može razviti turizam 365 koristeći modele drugih uspješnih zemalja poput Austrije, Slovenije i Mađarske. No, to sve je to dio dugoročnog procesa koji je moguće realizirati preko noći, niti je zadatak samo države. To je zadatak svih nas koji smo još uvijek nedovoljno povezani, još uvijek dijelimo Hrvatsku na kontinentalnu i morsku, dijelimo je po županijama i pojedinim mjestima.

„Poanta ove konferencije je povezivanje i suradnja i razmišljanje izvan lokalne zajednice. Hrvatska mora biti jedna destinacija. Pred nama su 2 zadatkaprodužiti sezonu tamo gdje smo dobri i razviti atraktivnu cjelogodišnju ponudu na kontinentu gdje je to moguće. Povežimo naše ciljeve, naše aktivnosti, naše proizvode i doživljaje i naposljetku – naše zajedničke rezultate.- istaknula je Kolar.