Aktualno

4. Konferencija za turizam i poduzetništvo održana u Splitu: Obiteljski smještaj širi svoj utjecaj na digitalnim medijima!

Privatni iznajmljivači u današnje doba trebaju posebnu pažnju posvetiti internet tehnologiji i korištenju društvenih mreža jer će na taj način privući pažnju turista, proširiti svoj utjecaj na digitalnim medijima te uspješno brendirati objekt, zaključeno je na 4. konferenciji za Turizam i poduzetništvo pod nazivom „Privatni iznajmljivači i nove tehnologije“, održanoj u prosincu u hotelu Park u Splitu.

Konferencija je održana u organizaciji Croatia hot spots magazina&hotspots.net.hr portala u suradnji s Turističkom zajednicom Splitsko-dalmatinske županije s ciljem predstavljanja novih načina komunikacije privatnih iznajmljivača s tržištem, s naglaskom na Internet marketingu i društvenim mrežama. Konferencija je osim za privatne iznajmljivače bila namijenjena i menadžerima u turizmu. Organizatorica i urednica Croatia Hot Spots magazina i hotspots.net.hr portala Maja Zlokić je rekla kako društvene mreže i razne booking platforme danas uvelike omogućavaju korisnicima da se bolje plasiraju na globalnom tržištu.

Odličan primjer kako se koriste nove tehnologije daju turistički radnici, a pritom i obiteljski iznajmljivači u Splitu. Naime, u tom su gradu i ove godine dosegnuti turistički rekordi. Broj obiteljskih iznajmljivača u Splitsko-dalmatinskoj županiji u stalnom je porastu, a već nekoliko godina zaredom u županiji je godišnje oko 10 posto više pružatelja usluga obiteljskog smještaja, dok se na području grada Splita ta brojka penje i na vrtoglavih 30 posto.

Važna je dobra komunikacija s tržištem

Zbog skoka u kvantiteti obiteljski smještaj mora unaprijediti svoju kvalitetu. Pružanje usluga obiteljskog smještaja je poslovni proces za koji su potrebna znanja iz raznih područja poslovanja. Internet marketing je moćni alat koji privatnog iznajmljivača, izjednačava s velikim igračima na globalnom tržištu, također najbrži način da se za apartman čuje diljem svijeta. Pretraživanja vezana za turizam, odmor i putovanja kao i rezervacija takvih usluga nalaze se među pet najtraženijih pojmova koji se upisuju u tražilice. Tu činjenicu, privatni iznajmljivači, nikako ne bi smjeli zanemariti, rečeno je na konferenciji.

Profesor na Fakultetu političkih znanosti Domagoj Bebić je iznio neke spoznaje koje je naveo u svojoj knjizi „Cyberturist, turist 21. stoljeća“. Bebić je rekao kako su se u posljednjem desetljeću obrasci komunikacije potpuno promijenili u svim aspektima, a osobito je to vidljivo u turizmu. „Važan je način na koji komuniciramo sa svojim potencijalnim gostima i onima koji dolaze u destinaciju, primjerice ljudi imaju danas veliko povjerenje u recenzije restorana, kafića i smještaja mada te recenzije rade potpuno nepoznati ljudi“, rekao je Bebić.

Na temu „Turizam posebnih interesa, nova prilika za iznajmljivače“ govorio je Željko Trezner, profesor na Veleučilištu Vern i na Visokoj školi Aspira . On je govorio o  masovnom i turizmu posebnih interesa u kojem dominira motiv putovanja, vezan uz specifičan interes, struku ili hobi turista. „To su primjerice ljubitelji promatranja ptica, bilja, arheologije, bilja, arhitekture i povijesti“, rekao je Trezner.

Turisti rezerviraju smještaj putem interneta

Direktorica Turističke zajednice grada Splita Alijana Vukšić  usporedila je današnje turiste s nekadašnjima. „Turist od jučer više nije turist za danas“, rekla je Alijana Vukšić i zapitala se što današnji turisti žele? „Oni žele nešto novo, zdravo, drugačije, prirodno, ugodno i jednostavno“, istaknula je Alijana Vukšić. I pritom svoju destinaciju za odmor izabiru putem interneta. Dodala je kako se upravo putem Facebooka, Instagrama i Twittera popunjava 67 posto smještajnih kapaciteta, a putem on line turističkih agencija 51 posto.

Zamjenik pročelnika Upravnog odjela zajedničkih poslova u Splitsko – dalmatinskoj županiji Damir Brčić govorio je o programuICT županija – Mjesto za život i rad“ pri čemu je naglasio kako ta županija želi značajnije razviti IT sektor i unaprijediti ga među ključne gospodarske grane poput turizma. Ideja priče je da Županija unutar sveobuhvatnog programa ICT županija želi značajnije razviti  IT sektor i unaprijediti ga među ključne gospodarske grane poput turizma. U okviru navedenog smatramo posebno korisnim razvijati komplementarne poveznice između postojećih grana, tako je poseban naglasak na razvoj proizvoda i aktivnosti između IT sektora i Turizma.

Službeni edukator za privatni smještaj, Barbara Marković iz turističke agencije Dalmagic  upoznala je prisutne s trenutnim hitom na društvenim mrežama, a to je božićno selo u Poljičkoj republici koje su osvjetlile svjećice duž 24 kilometra, Barbara Marković je rekla kako je pothvat uspio, a gosti su navalili! “Bilo u obliku svoga hobija, neke dodatne usluge ili kulturno-povijesne baštine koja se može uklopiti u priču same smještajne jedinice, ali jedino na taj način i dodatnom uslugom mali iznajmljivač se može izdvojiti iz konkurencije”, zaključila je Barbara Marković.

Hot Spots

shares