Aktualno

Za bolje turističke rezultate trebamo kreirati motive dolaska

Gosti žele emociju, iskustvo i sjećanje, a ključni turistički proizvodi koji se danas traže vezani su uz kulturu, gastronomiju i aktivni odmor – poručeno je s okruglog stola „Turizam posebnih interesa“ kojim je završeno drugo izdanje međunarodne konferencije i poslovne radionice SPLITB2B

Image result for barone Å¡ibenik

Split, 13. ožujka 2019. – Rimskom večerom u hotelu Salona Palace u Solinu, više od četrdeset predstavnika turoperatora i agencija iz dvanaest zemalja, završilo je obilazak dalmatinskih destinacija.

Dio je to programa međunarodne konferencije i workshopa SPLITB2B koji se drugu godinu organizira u Splitu i Solinu. 

Šibenska tvrđava Barone, heritage hotel Maškovića han u Vrani, Morske orgulje i Pozdrav suncu, Muzej stakla, Pet bunara i Sveti Donat u Zadru, stara Salona, Dioklecijanova palača, Riva i Varoš u Splitu– dva su dana premalo da se pokažu sveljepote Dalmacije, ali dovoljni da se stekne dojam o bogatstvu turističke ponude, zaključak je sudionika konferencije. 

“Kroz promotivni dio manifestacije cilj susreta je bio motivirati i impresionirati strane agente da dožive na svojoj koži destinaciju kako bi je mogli što bolje prezentirati i prodavati.
Split B2B je odličan zaokružen proizvod s fokusom na poslovnu radionicu tj. B2B susretima turističkih agenata što je izrazito važno. ” – kazao je organizator Jurica Glavina


Najvažniji dio događanja je bio poslovni susret odnosno trosatni B2B workshop uz informatičku potporu programa za ugovaranje susreta među domaćim i stranim tour operatorima i agencijama.
Ovaj workshop usmjeren je ka sklapanju poslovnih partnerstva, poticanju razvoja i prodaje višednevnih složenih turističkih proizvoda (paket aranžmana, događanja i skupova) u Splitu, Splitsko-dalmatinskoj županiji i RH.


U sklopu poslovnog dijela održao se zanimljiv okrugli stol o turizmu posebnih interesa u Hrvatskoj na kojem su sudjelovali Monika Udovičić, pomoćnica ministra Turizma, Slavija Jačan Obratov, direktorica sektora za upravljanje destinacijom i podršku razvoju ponude Hrvatske turističke zajednice, Joško Stella, direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije, Boris Žgomba, predsjednik Europske asocijacije turističkih agencija i turoperatora“ i Jurica Glavina, predsjednik Udruge destinacijskih menadžment kompanija Dalmacije (UDMKD), organizator drugog SPLITB2B-a.

„Gosti koji dolaze u našu destinaciju žele emociju, iskustvo, sjećanje. Agencije koje se bave destinacijskim menadžmentom itekako su toga svjesne, stoga smo odredili ciljnu skupinu, kreirali pakete, promovirali ih na konferencijama, B2B susretima i sajmovima i umjesto da s njima odemo u svijet, svijet smo odlučili dovesti nama“, istaknuo je Jurica Glavina, predsjednik Udruge destinacijskih menadžment kompanija Dalmacije (UDMKD), organizatora drugog SPLITB2B-a. 

Na okruglom stolu „Turizam posebnih interesa“, kojim je završila konferencija Glavina je istaknuo kako su resursi, znanje i edukacija, ključni za razvoj destinacijskog menadžmenta. 

„U ovih 15 godina od kada razvijamo programe destinacijskog menadžmenta, specijaliziralo se niz manjih agencija koje biraju određena područja, pronalaze i otvaraju nove niše i rade svoj posao s puno strasti i ljubavi. To je jedini način da razvijamo turizam posebnih interesa. Da smo na dobrom putu potvrđuje sve veći broj predstavnika agencija iz čitavog svijeta koji dolaze na našu konferenciju i poslovnu radionicu“, kazao je Glavina.

Splitsko-dalmatinska županija s otocima, nautičkim turizmom, povijesnim gradovima i zaleđem itekako je zanimljiva turoperatorima i agencijama koji se bave turizmom posebnih interesa, potvrdio je Joško Stella, direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije.

Zadovoljan sjajnim turističkim rezultatima koji se u ovoj županiji nižu posljednjih godina, istaknuo je kako je iznimno važno kontinuirano ulagati u suvremene marketinške kanale, predstavljati se na specijaliziranim kongresima i sajmovima i tražiti nove agencije partnere.

„Turizam posebnih interesa ključan je za porast turističkih dolazaka i noćenja u pred i posezoni, a to se izravno odražava i na povećanje prihoda od turizma, a također pridonosi diversifikaciji turističke ponude Hrvatske. Stoga Hrvatska turistička zajednica kontinuirano potiče razvoj agencija destinacijskog menadžmenta i turizam posebnih interesa. Za potporu DMC kompanija ove godine planiramo izdvojiti dva milijuna kuna“, istaknula je Slavija Jačan Obratov, direktorica sektora za upravljanje destinacijom i podršku razvoju ponude Hrvatske turističke zajednice.

Boris Žgomba, predsjednik Europske asocijacije turističkih agencija i turoperatoraistaknuo je gastro i filmske rute te atraktivne festivale, kao ključne proizvode. Kazao je kako gostima moramo dati razlog da dođu u destinaciju, odnosno moramo im kreirati motive dolaska, a oni se od destinacije do destinacije razlikuju. To je put kako ostvariti bolje rezultate i produljiti sezonu.

“SPLITB2B je hvale vrijedna radionica, koja je ukazala kako na tržištu postoji itekakva potreba za događanjima ovakvog tipa, te se nadamo da će potaknuti i druge destinacije i organizatore za organizacijom poslovnih radionica u svim dijelovima Hrvatske. Nažalost radi složenosti organizacije i visokih financijskih izdataka ovakvih radionica ima jako malo te su često su sporedni dio organizacije nekog sajma, zato je važno da nas prate državne institucije koje su s nama od početka” – kazao je organizator Jurica Glavina.

U srijedu navečer održana je svečana večera u Dioklecijanovim podrumima, te službeno zatvaranje manifestacije.

Suorganizator međunarodne konferencije i poslovne radionice SPLITB2B je Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije, glavni pokrovitelj Hrvatska turistička zajednica, pokrovitelji Hrvatska gospodarska komora i Turistička zajednica Grada Splita, a partneri su hotel Salona Palace i Croatia Airlines. Moderator okruglog stola je bio afirmirani profesor Željko Trezner.

Fotografije: Milan Šabić

shares