Aktivni odmor

Koliko nam je potrebno vremena da u svom domu održavamo dovoljnu razinu tjelesne aktivnosti?

Unazad nekoliko tjedana, naša se svakodnevica u mnogočemu promijenila. Smanjili smo socijalne kontakte i izlaske iz kuće, a povećali broj sati provedenih sjedeći i ležeći ispred računala ili malih ekrana. 

No, usprkos svemu, ne smijemo zaboraviti neizmjernu važnost svakodnevne tjelesne aktivnosti koja čuva i poboljšava naše zdravlje, prevenira kronične bolesti, pomaže kod održavanja tjelesne mase te povećanja kvalitete života.

Tim projekta Živjeti zdravo, čiji rad možete pratiti i na njihovoj službenoj stranici www.zivjetizdravo.eu  brzo je reagirao na cjelokupnu situaciju vezanu uz pandemiju koronavirusa, pa je tako svoje aktivnosti usmjerio na promicanje zdravog načina života kod kuće pod sloganom ”Živjeti zdravo kod kuće”.


Pogledajte koje vježbe možete svakodnevno provoditi s cijelom obitelji.
U ovom ćemo se tekstu detaljnije posvetiti tjelesnoj aktivnosti.
„Kretanje je, uz potrebu za vodom, hranom, snom i kisikom, jedna od osnovnih ljudskih biotičkih potreba. Kako je ljudsko tijelo građeno za kretanje,redovita tjelesna aktivnost nam je neophodna za optimalno funkcioniranje i razvoj. Kako bismo građanima pomogli u novonastaloj situaciji i prvom koraku prema usvajanju zdravih životnih navika, pripremili smo kompleks desetminutnih pripremnih vježbi koje se vrlo lako mogu provoditi i kod kuće“, kazao je dr.sc. Slaven Krtalić, voditelj Odsjeka za tjelesnu aktivnost, u Službi za promicanje zdravlja u Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo i voditelj elementa Zdravlje i tjelesna aktivnost u sklopu projekta “Živjeti zdravo”.

Dodao je i kako je, prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije, svakodnevno za zdravlje potrebno izdvojiti najmanje:

180 minuta za tjelesne aktivnosti različitog intenziteta za djecu do šest godina kako bi spriječili dugotrajne periode sjedilačkih aktivnosti, 60 minuta umjerene do intenzivne tjelesne aktivnosti za djecu i mlade u dobi od šest do 18 godina, te 30 minuta umjerene do intenzivne tjelesne aktivnosti za odrasle.

U videima u nastavku pronađite vježbe za vrat, ruke i rameni pojas, trup i ruke te noge i zdjelični pojas. Jedan je video namijenjen odraslim osobama, a drugi je namijenjen djeci.

Voditelji elemenata Živjeti Zdravo, dostupni su za izjave i intervjue u vašim medijima.
Ukoliko ste zainteresirani, pišite nam na ivonas@pragma.hr i kristina@pragma.hr

shares