Aktualno

“Povjerenje je ključ odgovora na izazove korona vremena” Smještajni kapaciteti u općini Jelsa popunjeni 60%!

Razgovor s Marijom Marjan, direktoricom TZ općine Jelsa

3. srpnja 2020.

NI KORONA IM NE MOŽE NIŠTA! PRVA DAMA TURIZMA OPĆINE JELSA, MARIJA MARJAN OTKRIVA NAM TAJNU 60% POPUNJENIH SMJEŠTAJNIH KAPACITETA

O corona virusu ne znamo mnogo, ali znamo da je sektor na kojeg je možda i najdramatičnije utjecao – onaj turistički. Nakon što je virus praktički redefinirao stvarnost, uz obaveznu prilagodbu novonastalim uvjetima, koliko-toliko održati turističke brojke postao je pravi izazov.

A brojke koje su nas uistinu fascinirale su one jelšanske. Naime, Općina Jelsa kao da je u nekoj svojoj zasebnoj turističkoj paraleli, budući da su smještajni kapaciteti ovog pitoresknog područja i u ovo krajnje neizvjesno doba bookirani čak 60%!

U čemu je točno tajna ovog doista impresivnog uspjeha, poželjeli smo saznati u ugodnu razgovoru s prvom damom jelšanskog turizma – Marijom Marjan, a naslućujemo da pored slikovita okruženja, vrhunskih plaža, maslinova ulja i vina, odgovor ima veze sa personaliziranim, prijateljskim pristupom gostu punim povjerenja.

SKALINADA - Apartmani - Hvar

  • Dobro popunjeni kapaciteti čak i u vrijeme corona krize, svjedoče nam o tome da se u Općini Jelsa turizam i te kako promišlja. Da li je u pitanju nekakav oprobani model koji funkcionira godinama, te je odolio čak i krizi globalnih razmjera?

 Ovo je svakako iskustvo koje mijenja obrasce ponašanja, ali ono što je vrijedi, to i traje i u ovo nesvakidašnje vrijeme. Turizam u Općini Jelsa bazira se više od 50% na privatnim obiteljskim smještajnim objektima. Vjerni i stalni gosti koji se tu vraćaju svake godine ne žele ni ovu godinu propustiti svoje omiljenu destinaciju. Dobar odnos cijene i kvalitete smještaja, prijateljsko obiteljska atmosfera i ljubazan domaćin model je koji se njeguje jako puno godina te se sada još više cijeni. Trenutno u Općini Jelsa boravi 40% gostiju s obzirom na prošlu godinu na isti datum. Jako dobri su i kampovi koji imaju 50% prometa s obzirom na isti datum prošle godine, te obiteljski smještaj koji je na 40% prometa.

Popunjenost kapaciteta za srpanj i kolovoz su puno viši od očekivanog, otprilike je već oko 60% smještaja unaprijed i rezervirano, te nema većih otkazivanja.

Zavala | Tourist Board of Jelsa

GOSTI SU U JELSI “DOMA”

  •  Još 70-ih godina prošlog stoljeća u Jelsi se kvalitetno razvio vrlo razrađen pansionski smještaj. Da li je to što u ovom segmentu izdvaja jelšansku ponudu od ostalih?

Priča je počela još davno kada je današnje poimanje boravka na moru i turizma poprimalo sasvim drugačiji oblik. Prekrasna obala, ugodna klima, kristalno čisto more mamilo je ljude da pronađu mir i opuste se daleko od gužve i vreve.  Mali obiteljski pansioni koji uz smještajne jedinice se bave poljoprivredom, od maslinovog ulja, vinove loze, proizvodnjom marmelada, rakija, lavande, meda i svježeg povrća i voća zaokružuju cijelu priču. Taj domaćin koji sadi povrće, voće, proizvodi vino i maslinovo ulje, tokom sezone plasira ih direktno gostu. Cijeli krug proizvodnje od sadnje, održavanja, proizvodnje, pakiranja i na kraju prodaje odvija se u ovim malim obiteljskim pansionima, koji uz sve to nude doručak i večeru. Naravno, sve je prilagođeno gostu, od izbora namirnica, do izbora menija. Tradicijska i dalmatinska kuhinja prilagođena sezonama u vrtu glavna je okosnica naše turističke ponude. 

Temelj i sama srž poslovanja zasniva se na obitelji. Djeca su od malih nogu uključena u razne poslove počevši od branja grožđa u jematvi do skupljanja školjki koje služe za ukras. Ovaj način poslovanja prenosi se s koljena na koljeno, a hrani čitave obitelji. Treba tu jako puno rada, truda i naravno inovativnosti. Ogroman se rad krije iza svakog smješka koji vam ljubazni domaćin pokloni već pri samom ulasku u pansion. Kada sezona završi i posljednji gosti odu vrijeme je za rad, nema stajanja! Tokom sezone je berba grožđa, zatim slijedi berba maslina, da i ne spominjemo ostale usputne poslove. Grm lavande koji je čekao u polju pretvorio se u malu vrećicu koja vam je ostavljena u ormaru da bi odjeća bila mirisna ili naranča koja je čekala da je netko ubere preobrazila se u ukusnu marmeladu koju jedva čekate namazati na kruh za doručak. Mali obiteljski pansioni kao male tvornice stvaraju cijeli paket, počevši od sirovine do gotovog proizvoda, a krajnji cilj im je naravno plasiranje i prodaja. Ne, oni nisu marketinški stručnjaci već radišni ljudi koji nastoje sebi i svojoj obitelji osigurati bolji život.

  • Možete li nam približiti takvog gosta – o kojim gostima je riječ i kakve su njihove navike? S kakvim se dojmovima vraćaju u svoje dojmove?

Ovaj oblik turizma jako cijene gosti iz područja Njemače, Austrije i Slovenije koji su i ove godine među najbrojnijim gostima i to su većinom auto gosti. To su osobe koje traže stvarni doticaj s kulturom, destinacijom i ljudima. Gosti koji žele domaću hranu, gosti koji navečer žele popričati s domaćinom, gosti koje zanima kako otok živi preko godine, gosti koje žele saznati kako se radi brudet ili buzara. To su osobe koje stoje minimalno tjedan dana pa sve do tri tjedna, te dolaze uvijek u istom terminu. To su gosti koji se s odmora vrate odmorni s par kila više. Oni vole plažu, čisto more i dobru hranu.

JEDNOM KAD GOST POSJETI JELSU I OSJETI NAŠE GOSTOPRIMSTVO VJERNI SU JOJ DO KRAJA ŽIVOTA

  •  Kakva je komunikacija na relaciji domaćin – gost, i kolika je važnost njene uloge? Budući da se u Jelsu vraća čak 60% starih gostiju, da li su upravo sigurnost i povjerenje, te prijateljski, personaliziran pristup, ključ uspjeha koji je očigledno na neki način neutralizirao čak i poguban utjecaj globalne pandemije?

Upravo je ljubaznost jedna od najvažnijih uloga domaćina, ali i svakog turističkog djelatnika. Perosnalizirani pristup, iskren osmjeh te sigurnost I povjerenje zaista su se pokazali u ovo vrijeme kao najvažnije smjernice ka održivom i uspješnom vođenju turizma. Čak i u vremenu najvećih gužvi, tu se nije osijetio pritisak turista na svakodnevni život. Imamo mnoštvo prekrasnih prirodnih plaža, obiteljskih kampova tik uz more, pansiona i family friendly apartmana, i skoro pa i nema domaćina koji ne proizvodi bar maslinovo ulje, a da ne pričamo o mnoštvo drugih hvarskih i mediteranskih blagodati ovog podneblja. Na našem otoku najviše se ovakvih pansiona smjestilo na južnoj strani u Zavali, Ivan Dolcu i istočnije u Gdinju. Svaki pansion ima svoju posebnu dušu, i u svakom obiteljska dinamika potpuno drugačija. Onaj jedinstveni osjećaj bliskosti koju stvara obiteljski ugođaj spaja vas sa zajednicom i podnebljem, a ujedno i ono najvažnije na poseban način poštuje vaše želje i navike. 

5. Zanima nas Vaša vizija Jelse u budućnosti. Pored obiteljskog turizma koji definitivno određuje Općinu Jelsa, u kojim još segmentima turističke ponude vidite naročit potencijal?

Budućnost turizma u Općini Jelsa koja zauzima više od 55% otoka Hvara i uključuje male destinacije poput Zavale, Ivan Dolca, Gdinjskih i Zastražišćkih vala, te one malo veće poput Jelse i Vrboske svakako je u obiteljskom i gastro eno turizmu. S time da poslijednih godina imamo jako dobru vinsku scenu, pripremamo i vinske ceste, sljedeće godine otvara se Vinogradarski Muzej, u službi vina svakako je i nadaleko poznata “Fešta vina” te novi Wine, Olive & Heritage Festival. Također aktivnosti biciklizma, pješačenja, plivanja, veslanja konstatno se razvijaju i upopunjavaju u turističku ponudu. Gastro i eno ponuda Općine Jelsa zista je na vrlo visokom nivou s naglaskom na kvalitetu namirnica, ali i “normalnih” cijena. Trudimo se imati dobru vrijednost za novac da se gost osijeća da je dobio ono što je i platio. Jer svaki novi gost, potencijalni je gost da bude onaj “stari” gost. I sada radimo za sezonu 2021.g. Pandemija je usporila svakako predsezonu, ali raduje me dobre najave za glavnu sezonu. Najviše žalim za sva odgođena i otkazana događanja koja su trebala upotpuniti svibanj i lipanj gdje su najave gostiju za sudjelovanjem bile jako visoke. Svježih ideja uvijek ima, one nisu stale već su samo malo odgođene.