Aktualno

Turistička zajednica Supetra i Bola nastavljaju aktivnosti u projektu IQM Destination BRAČ

Nakon početnih koordinacija, javnog poziva za sve dionike, prijavljeno je oko 70 dionika u turizmu otoka Brača. Prijavili su se hoteli, pansioni, kampovi, privatni iznajmljivači, ugostiteljski objekti, turističke agencije, brodari, taxi služba, zračna luka, atrakcije, lokalni proizvođači i sl. Turističke zajednice usvojile su i knjige standarda za sve dionike u kojima se potiče kvaliteta usluge i proizvoda (min. 80/100).

Kao temelj integralnog upravljanja kvalitetom svakako je poticanje sinergije u destinaciji. Važno je da svaki dionik projekta aktivno preporuča min. 10 destinacijskih partnera, te se time osnažuje sinergijski efekt promocije ukupnog otoka Brača. U ugostiteljskom dijelu potiče se u ponudi imati minimalno 25% ukupne ponude lokalnog podrijetla; na stolovima bračko maslinovo ulje, u stalnoj ponudi jela od bračke janjetine, brački sir, tradicionalne bračke slastice, uvrštenje bračkog varenika u svoje poslovanje u periodu od slijedeće dvije godine.

U ponudi vina potrebno je imati vina sa Brača, vina sa susjednih otoka Korčule, Pelješca, Visa ili Hvara, likere i rakije sa Brača, prirodne sokove, smoothie od svježeg voća i povrća, prirodne čajeve sa područja Splitsko-dalmatinske županije. Važno je prilagoditi se trendovima u gastronomiji i prilagoditi ponudu vegetarijanske i bezglutenske prehrane. U IQM Destination BRAČ suvenirnicama preporuča se u ponudi imati min. 50% lokalnih proizvoda, od toga originalno pakiranje maslinovog ulja sa Brača, suvenire od bračkog kamena.

Potrebno je da spa centri u svojoj ponudi imaju najmanje 5 usluga koje uključuju korištenje lokalnih eteričnih ulja inspiriranih bioraznolikošću Brača. Preporuča se audio brendiranje i mirisno brendiranje prirodnim eteričnim uljima inspiriranih otokom Bračem. Izuzetno je važan način promocije, te poticaj na izvrsnost. Nakon ispunjavanja ankete i tzv. nultog mjerenja, radi mjerenja učinkovitosti projekta, svaki dionik dobiva svoju marketing/poslovnu analizu, te se svojim aktivnostima u prijelaznom razdoblju od 3 godine prilagođavaju novim standardima, kojima će se otok Brač itekako kvalitativno napredovati, snažnije pozicionirati i gostima slati poruku kvalitete, autentičnosti.

Pozivaju se gosti da otključaju doživljaje u Supetru i posjete SymBol jadranskog mora.U slijedećoj fazi projekta IQM Destination BRAČ priprema se destinacijski welcome card, IQM Pass BRAČ u kojem domaćini pripremaju iznenađenja za goste otoka, koji se očekuju s nestrpljenjem. U lipnju počinje mjerenje online reputacije, kojima se dobiva ocjena kvalitete usluge i proizvoda Brača u cijelosti, uzimajući u obzir sve prijavljene dionike projekta. Važna je činjenica da tada svaki dionik postaje svjesniji međusobnog utjecaja na destinacijski uspjeh. Uspjeh svakog pojedinca u destinaciji uspjeh je otoka Brača. Poticajem na izvrsnost jačamo ukupnu konkurentnost, danas posebno važnu, u trenutku kada gosti itekako detaljno biraju gdje će i kada putovati.